Chiang Mai here I come! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jade Peters - WaarBenJij.nu Chiang Mai here I come! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jade Peters - WaarBenJij.nu

Chiang Mai here I come!

Door: Jade

Blijf op de hoogte en volg Jade

15 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Haaa beautiful people,

(ps, vanwege de vele vragen dacht ik, laat ik jullie een beetje voorbereiden)

Ja ! Het is hem geworden! Voor mij de ideale stageplek die er is binnen mijn studie..... World Fair Trade Organization Asia, Chiang Mai-Thailand! Ticket is geboekt, prikken zijn gehaald, nu het spannendste moment: het visum!
Als alles goed verloopt vlieg ik op 1 september om 10.30 naar Chiang Mai.
Waar ga ik mij mee bezihouden de komende 10 maanden? Het plan is tot nu toe als volgt ( alles kan veraderen ) :

Stage:
- In het begin werken op de office om aanvragers en leden van WFTO te supporten bij hun process, uiteindelijk een specifiek gebied op het moment wanneer ik het hele systeem begrijp. Support organisaties met het documentatie process.
- Na 3 maanden mag ik met haar mee naar Laos of Cambodja waar ik leden ga trainen voor het WFTO Guarantee System. Hier ga ik werken met leden en aanvragers om hen te helpen hoe het WFTO guarantee systeem werk en toepasbaar is in hun organisatie.

Thesis:
- Het herzien van een situatie in een bepaald zuid-aziatisch land bij organisaties die opnieuw een certificering aanvragen van special fair trade organisties tegen het WFTO guarantee systeem. Identificeer de benodigdheden van de organisaties om aan de WFTO standaarden te voldoen en steun hen om het proces te voltooien.
- Identificeer tussen de 6-10 organisaties die een WFTO lid kunnen worden, contact ermee leggen en uitwerken welke organisaties potentieel zijn om aan de criteria van de WfTO normen te voldoen. Identificeer de uitdagingen voor deze organisaties en help hen bij het overwinnen van de uitdaging. Verwerk de uitdagingen in een map voor de organisatie in termen van: middelen, kosten, voordelen, verbetering, structuur en de toegang tot de markt.

Er zitten misschien wat termen bij die onbekend zijn voor jullie. De komende 10 maanden ga ik jullie van alles uitleggen over Fair Trade Principles, Guarantee System, definitie van 'fair', sociale en economische impact van fair trade, de sterke en verbeteringspunten van fair trade etc etc..... want ja.... het is zo'n abstract begrip geworden en iedereen gebruikt maar, en sommige zonder eigenlijk te weten 'fair' echt inhoud...

Het lijkt me ook boeiend om discussies aan te gaan, nieuwe inzichten te krijgen hoe jullie er tegen aan kijken? Als je een cheapy winkel uitloopt, sta je erbij stil dat er misschien kinderhandjes van pas waren gekomen? Of ben jij meer in de trend van, tsja, als die kinderen niet werken heeft de familie helemaal niks? Ik weet daar btw geen antwoorden op, van buiten is het zo makkelijk om te zeggen wat beter moet maar in het echte leven werkt het soms wat anders.... denk daarbij aan politieke omstandigheden, invloeden van burgeroorlogen, cultuur en tradities, noem het maar op.

Anyway, ik heb er zin in en sta op springen om te ontmoeten, ervaren en te leren!

Nog iets, deze vakantie blijf ik lekker in NL zodat ik nog even kan genieten van mijn fam en vrienden. Verder werk ik in een verzorginstehuis als medewerker voor Wonen en Dagbesteding Psychogeriatrie en Somatiek. Ook erg leerzaam moet ik zeggen!

Happy holidays voor degen die dat hebben of krijgen en zonnegroeten voor ieder die moet werken!

Peace & Love

  • 15 Juli 2014 - 17:23

    Kya:

    Super tof Jade! Ben straks heel benieuwd naar al je verhalen! Dat het een schitterende ervaring voor je mag worden. Liefsx

  • 15 Juli 2014 - 18:57

    Els:

    Lieve Jade
    Misschien is Holland wel jou vakantie land!Jij hebt iets om naar uit te kijken.Ik wens je een prettige zomer toe.
    Heel fijn dat je ons weer op de hoogte houdt van jou ervaringen.Ik geniet altijd van je verhalen.
    knuffel

  • 16 Juli 2014 - 08:12

    Je Paps:

    Een trotse paps (maar niet op alle spelfouten), dikke kus.

  • 16 Juli 2014 - 08:44

    Mark:

    Wat een leuk verhaaltje. Ik ben trots op je! Dikke kus

  • 16 Juli 2014 - 10:53

    Buurvrouw Mirja:

    Hoi Jade,
    Dat is lang geleden (reisverhaal)! Leuk en ben heel benieuwd hoe het je zal vergaan daar. Dus hou mij maar op de mailinglijst!
    Veel succes en liefs van Mirja

  • 16 Juli 2014 - 11:05

    Frans Bohlander:

    Hoi lieve Jade!
    Geweldig, het is gelukt om naar Thailand te kunnen gaan! Gefeliciteerd.. Wij zullen graag
    proberen om met je in discussie te gaan, als jij ons gaat vertellen wat je tijdens je stage tegenkomt.
    Nu nog even duimen dat het visum op tijd in orde komt.
    Dikke kus, frans

  • 16 Juli 2014 - 20:41

    Trees:

    Hoi Jade,

    Mooie plannen en ik lees mee hoor

  • 17 Juli 2014 - 15:28

    Taxi:

    JOEHOE!

  • 07 Augustus 2014 - 02:20

    Irene:

    Wow, klinkt geweldig. Mijn eigen stage ervaringen komen weer helemaal terug (Brazilie in 1988 - lijkt een eeuw geleden!). Zo vormend, boeiend. Misschien dat ik wel langs kan komen. En trek je lekker niks aan van Ron's gezeur over je spelfouten.... lol. Dikke kus, irene

  • 30 Augustus 2014 - 13:28

    Buurvrouw Mirja:

    Lieve Jade,

    Morgen is het zo ver....
    Ready for take off and for your jump around the world????
    Spirits up, hè!
    See you in 10 months.

    Goede reis en veel plezier!

    Liefs van Mirja

  • 24 September 2014 - 15:26

    Taya:

    heeey die is oud, heb je tijd voor een nieuw verhaal? :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jade

Welkom op Jade Yang Man Peters (jymp) aroundtheworld waarbenjij.nu Ja ja... ik weet wat sommige van jullie denken maar inderdad ik ben maar begonnen aan deze reisblog. Voor het gemak, voor jullie en voor mij;) Het is soms moeilijk om contact te houden met iedereen vooral als er maar beperkt internet beschikbaar is. Als je persoonlijke woorden hebt, je hebt mijn mail adres;)

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 5405

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 30 Juni 2015

World Fair Trade Organization Asia

28 Augustus 2012 - 07 November 2012

Het land van de miljoenen olifanten&hemelse zijde

28 Juni 2012 - 06 November 2012

Train my Brain & Body

Landen bezocht: